شناسهٔ خبر: 173218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

۱۸۰ مصوبه برآیند جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان در سال جاری

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۱۲ جلسه کمیسیون ماده پنج برگزار شد که برآیند آن ۱۸۰ مصوبه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: این اداره کل در حوزه شهرسازی و معماری، راهبری و نظارت بر کلیه امور مربوط به این بخش در استان را بر عهده دارد.
 
وی افزود: راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج در استان از جمله این موارد است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: کمیسیون ماده ۵ با حضور استاندار (یا معاون عمرانی او) به‌عنوان رئیس جلسه کمیسیون، مدیر کل راه و شهرسازی دبیر جلسه، شهردار، مدیر کل میراث فرهنگی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و نماینده سازمان نظام مهندسی متخصص در معماری یا شهرسازی (بدون حق رأی) تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسه کمیسیون ماده ۵ با حضور رئیس، دبیر و سه عضو از اعضا رسمیت پیدا می‌کند و برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مصوبه این کمیسیون زمانی اعتبار دارد که چهار عضو از اعضای کمیسیون رأی موافق داده باشند.
 
قاری قرآن عنوان کرد: در چهارماهه ابتدای امسال ۱۲ جلسه کمیسیون ماده پنج برگزار و ۱۸۰مصوبه اخذ شد، پنج مصوبه مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن استان و ۹ مصوبه مرتبط با طرح تفصیلی بوده است.

وی با بیان اینکه امسال تا کنون، طرح تفصیلی۲ شهرِ استان اصفهان شامل دستگرد و دهق ابلاغ شد، افزود: در سال جاری ۱۰ نشست گروه کاری تلفیق زیربنایی برگزار که برآیند آن ۱۴۰ مصوبه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: امسال پنج نشست کارگروه امور زیربنایی استان برگزار شد که ۲۵۲ مصوبه داشته است. همچنین تعداد نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان ۴ مورد بود که برآیند آن ۲۳۴ مصوبه بوده است.